Jak zaprojektować stronę na WordPress dla branży motoryzacyjnej?
Sprawdź, jak zaprojektować stronę internetową na WordPress dla branży motoryzacyjnej. Poznaj elementy, które przyciągną klientów i wzmocnią wizerunek firmy.
Nie ma jednej, prostej odpowiedzi na pytanie „ile kosztuje stworzenie strony internetowej?”. Wymienić można wiele zmiennych, od których zależy koszt stworzenia strony, zaliczyć do nich można:
Do najtańszych stron bez wątpienia można zaliczyć strony szablonowe. Sprawdzają się przy testowaniu biznesu i badaniu rynku. Nie dają jednakże takich możliwości jak strony www wykorzystujące system zarządzania treścią CMS, który może mieć kluczowe znaczeniu przy prowadzeniu strony firmowej. Ponadto, strony wykonane na szablonach, mimo że kuszą niską ceną, nie zapewnią długotrwałego wsparcia czy szybkości ładowania. Jeżeli zależy Ci na stworzeniu strony internetowej, dzięki której Twój biznes osiągnie sukces, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Może bowiem okazać się, że prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo będzie wymagało zaawansowanej aplikacji, aby zaistnieć na tle konkurencji. Może być również tak, że – aby zareklamować Twoje usługi w Internecie – wystarczy prosta strona, której stworzenie nie obciąży Twojego portfela.
Wyróżnić można dwa podstawowe typy stron internetowych, są to: witryny statyczne raz strony oparte o CMS, czyli System Zarządzania Treścią. Czym się różnią?
Witryny statyczne to witryny, których strony są tworzone i ustawiane do dostarczania na długo przed próbą uzyskania do nich dostępu przez użytkownika. Co to oznacza dla osób je obsługujących? Przede wszystkim – nie możesz nimi samodzielnie zarządzać. Posiadając wiedzę z zakresu programowania, możesz taką witrynę edytować ale jest to skomplikowany proces. Zalety witryny statycznej? Bezpieczeństwo.
Strony internetowe oparte o CMS zyskały swoją popularność przede wszystkim dzięki łatwemu w obsłudze panelowi administracyjnemu, który w prosty sposób pozwala na zarządzanie własną stroną. Zaleca się tworzenie stron na open source’owym systemie CMS, wyróżnić można wiele takich systemów, ale do najbardziej popularnych należy bez wątpienia WordPress.
Można się domyślić, że responsywne strony, czyli takie, które dopasowują swoją szerokość i układ elementów do rozdzielczości, na jakiej są wyświetlane oparte na CMS są droższe, niż strony statyczne. Wiąże się to bez wątpienia z dużo większym wyborem opcji i funkcjonalności strony. Kiedy powinniśmy zdecydować się na CMS? W przypadku, gdy planujemy gromadzenie danych na stronie lub zamierzamy stworzyć stronę wymagającą logowania dla użytkowników.
Popularne stały się autorskie rozwiązania w systemie CMS. Czy warto się na nie zdecydować? Niekoniecznie. Po pierwsze i najważniejsze – nie można w nich wprowadzić zmian w kodzie źródłowym, w konsekwencji możliwość edycji witryny jest bardzo ograniczona. Zmiany mogą wprowadzić tylko autorzy takich rozwiązań, co często jest wykorzystywane i wiąże się z windykowaniem ceny. Ponadto, autorzy jedynie udzielają licencji na korzystanie ze strony. Dlatego też, coraz więcej osób decyduje się na WordPress, który jest obecnie najbardziej popularnym CMS. Koszt stworzenia strony zależy zatem czy zdecydujesz się na prosty w obsłudze system zarządzania treścią, który z czasem usprawni komunikację z klientami i pozwoli Ci na wybicie się na tle konkurencji czy prostą witrynę statyczną.
Sukces strony internetowej, a co z a tym idzie – Twojego przedsiębiorstwa, w dużej mierze uzależniony jest od tego, komu powierzymy jej stworzenie. Do wyboru mamy dwie opcje – freelancer lub doświadczona, posiadająca na swoim koncie wiele sukcesów agencja. Wybór wydaje się oczywisty. Decydując się na agencję, warto sprawdzić czy zajmuje się nie tylko tworzeniem stron ale również między innymi pozycjonowaniem, na które z czasem i tak będziemy musieli się zdecydować. Duże znaczenie odgrywa tutaj portfolio oraz opinia wcześniejszych klientów potwierdzających profesjonalizm firmy. Warto pamiętać, że agencje zajmują się zarówno większymi, jak i mniejszymi projektami. Jest to bardzo istotne przy wyborze pomiędzy agencją, a freelancerem. Agencja bowiem, nawet po kilku latach od rozpoczęcia współpracy, nie odmówi pomocy czy wsparcia we wprowadzaniu zmian na stronie. Współpraca z freelancerem natomiast wiąże się z ryzykiem dotyczącym zarówno funkcjonowania strony, jak i późniejszego wsparcia w jej prowadzeniu. Czy zlecenie stworzenia strony internetowej u freelancera jest tańsze, niż u agencji? Niekoniecznie. Przy wyborze należy pamiętać o bardzo ważnej zasadzie – myślmy długofalowo.
Wato pamiętać, że decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej, posiadającej duże doświadczenie agencji interaktywnej, otrzymujesz nie tylko stronę internetową ale również wsparcie na każdym etapie realizacji projektu. Co to znaczy? Przede wszystkim współpracę z zespołem specjalistów, w skład którego wchodzą: project manager, grafik, web deweloperze oraz copywriter i specjalista SEO – ci ostatni będą odgrywali bardzo dużą rolę na późniejszym etapie pracy. Osoby te będą czuwały nad stworzeniem indywidualnego projektu graficznego Twojej strony oraz zapewnią gwarancję jej prawidłowego funkcjonowania. Zadbają również o terminowość, optymalizację SEO, doradztwo w zakresie reklamy internetowej, pomoc posprzedażową i gwarancję współpracy w późniejszych etapach rozbudowy strony. A na tą z pewnością się zdecydujesz, jak tylko zobaczysz wymierne efekty prowadzenia strony, w postaci nowych klientów.
Decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, warto najpierw porównać kilka ofert. Warto również pamiętać, że nie koszt stworzenia strony, a opinia innych klientów korzystających z usług agencji jest najważniejsza. Decydując się na realizację strony internetowej swojego przedsiębiorstwa z pomocą agencji interaktywnej, zyskujemy cały wachlarz dodatkowych usług. Warto zatem zadbać, aby usługi te były świadczone na najwyższym poziomie, a Twoje pieniądze – dobrze zainwestowane. Dużą rolę odgrywa również znajomość przez agencję Twojej branży, co z pewnością przełoży się na wspólny język. Jest to często lekceważony czynnik, a warto pamiętać, że praca nad stroną internetową trwa często nawet kilka miesięcy – warto zatem zadbać, aby współpraca przebiegała w dobrej atmosferze, która z pewnością wpłynie na kreatywność przy tworzeniu strony, a ta z kolei – na jej sukces. Przy wyborze odpowiedniej agencji interaktywnej można również kierować się opiniami w Google.
Analiza rynku, konkurencji oraz potrzeb klientów pozwalają na wybór metody opracowywania projektu strony. Wyróżnić można dwie: krótka rozmowa z project managerem lub rozbudowane warsztaty dla przedsiębiorców. Jaki jest ich główny cel? Przede wszystkim odpowiedzenie na najważniejsze dla nich pytanie – jaki jest koszt związany ze stworzeniem strony internetowej? W trakcie warsztatów można również realnie oszacować możliwość projektu.
Czemu jeszcze służą takie warsztaty? Między innymi ustaleniu jakiego projektu strony potrzebujesz, weryfikacji Twoich potrzeb oraz oczekiwań związanych ze stroną. Podczas warsztatów przedstawimy również nasze propozycje oraz przygotujemy makiety, których celem jest przedstawienie w prosty sposób co potencjalny odbiorca strony będzie mógł na niej zrobić oraz pokażemy jak mogą wyglądać przykładowe podstrony Twojej witryny. Zdefiniujemy również wymagania niefunkcjonalne, takie jak między innymi szybkość ładowania strony. Ostatnie ale równie ważne – zbadamy zachowania i potrzeby grupy docelowej.
Oto przykładowe i orientacyjne widełki cenowe:
Sprawdź, jak zaprojektować stronę internetową na WordPress dla branży motoryzacyjnej. Poznaj elementy, które przyciągną klientów i wzmocnią wizerunek firmy.
Sprawdź, jak stworzyć estetyczne portfolio fotografa na WordPressie. Odkryj, jak zbudować profesjonalną stronę internetową, aby przyciągnąć nowych klientów.