Strony, sklepy www Wordpress, pozycjonowanie SEO Poznań

Strony internetowe Wordpres – za co płacimy?

Spis treści

Nie ma jednej, prostej odpowiedzi na pytanie „ile kosztuje stworzenie strony internetowej?”. Wymienić można wiele zmiennych, od których zależy koszt stworzenia strony, zaliczyć do nich można:

  • typ strony oraz poziom jej rozbudowania, który może znacznie różnić się od branży oraz oferowanych na niej usług;
  • system zarządzania treścią;
  • preferowany język lub wielojęzyczność strony;
  • wykorzystanie gotowego szablonu lub zdecydowanie się na autorskie rozwiązania;
  • funkcjonalności mające na celu uatrakcyjnienie witryny.

Do najtańszych stron bez wątpienia można zaliczyć strony szablonowe. Sprawdzają się przy testowaniu biznesu i badaniu rynku. Nie dają jednakże takich możliwości jak strony www wykorzystujące system zarządzania treścią CMS, który może mieć kluczowe znaczeniu przy prowadzeniu strony firmowej. Ponadto, strony wykonane na szablonach, mimo że kuszą niską ceną, nie zapewnią długotrwałego wsparcia czy szybkości ładowania. Jeżeli zależy Ci na stworzeniu strony internetowej, dzięki której Twój biznes osiągnie sukces, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Może bowiem okazać się, że prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo będzie wymagało zaawansowanej aplikacji, aby zaistnieć na tle konkurencji. Może być również tak, że – aby zareklamować Twoje usługi w Internecie – wystarczy prosta strona, której stworzenie nie obciąży Twojego portfela.

Typ strony internetowej, a koszt jej stworzenia.

Wyróżnić można dwa podstawowe typy stron internetowych, są to: witryny statyczne raz strony oparte o CMS, czyli System Zarządzania Treścią. Czym się różnią?

Witryny statyczne to witryny, których strony są tworzone i ustawiane do dostarczania na długo przed próbą uzyskania do nich dostępu przez użytkownika. Co to oznacza dla osób je obsługujących? Przede wszystkim – nie możesz nimi samodzielnie zarządzać. Posiadając wiedzę z zakresu programowania, możesz taką witrynę edytować ale jest to skomplikowany proces. Zalety witryny statycznej? Bezpieczeństwo.

Strony internetowe oparte o CMS zyskały swoją popularność przede wszystkim dzięki łatwemu w obsłudze panelowi administracyjnemu, który w prosty sposób pozwala na zarządzanie własną stroną. Zaleca się tworzenie stron na open source’owym systemie CMS, wyróżnić można wiele takich systemów, ale do najbardziej popularnych należy bez wątpienia WordPress.

Można się domyślić, że responsywne strony, czyli takie, które dopasowują swoją szerokość i układ elementów do rozdzielczości, na jakiej są wyświetlane oparte na CMS są droższe, niż strony statyczne. Wiąże się to bez wątpienia z dużo większym wyborem opcji i funkcjonalności strony. Kiedy powinniśmy zdecydować się na CMS? W przypadku, gdy planujemy gromadzenie danych na stronie lub zamierzamy stworzyć stronę wymagającą logowania dla użytkowników.

Popularne stały się autorskie rozwiązania w systemie CMS. Czy warto się na nie zdecydować? Niekoniecznie. Po pierwsze i najważniejsze – nie można w nich wprowadzić zmian w kodzie źródłowym, w konsekwencji możliwość edycji witryny jest bardzo ograniczona. Zmiany mogą wprowadzić tylko autorzy takich rozwiązań, co często jest wykorzystywane i wiąże się z windykowaniem ceny. Ponadto, autorzy jedynie udzielają licencji na korzystanie ze strony. Dlatego też, coraz więcej osób decyduje się na WordPress, który jest obecnie najbardziej popularnym CMS. Koszt stworzenia strony zależy zatem czy zdecydujesz się na prosty w obsłudze system zarządzania treścią, który z czasem usprawni komunikację z klientami i pozwoli Ci na wybicie się na tle konkurencji czy prostą witrynę statyczną.

Nie musisz znać się na wszystkim, czyli komu powierzyć stworzenie strony internetowej, aby okazała się sukcesem?

Sukces strony internetowej, a co z a tym idzie – Twojego przedsiębiorstwa, w dużej mierze uzależniony jest od tego, komu powierzymy jej stworzenie. Do wyboru mamy dwie opcje – freelancer lub doświadczona, posiadająca na swoim koncie wiele sukcesów agencja. Wybór wydaje się oczywisty. Decydując się na agencję, warto sprawdzić czy zajmuje się nie tylko tworzeniem stron ale również między innymi pozycjonowaniem, na które z czasem i tak będziemy musieli się zdecydować. Duże znaczenie odgrywa tutaj portfolio oraz opinia wcześniejszych klientów potwierdzających profesjonalizm firmy. Warto pamiętać, że agencje zajmują się zarówno większymi, jak i mniejszymi projektami. Jest to bardzo istotne przy wyborze pomiędzy agencją, a freelancerem. Agencja bowiem, nawet po kilku latach od rozpoczęcia współpracy, nie odmówi pomocy czy wsparcia we wprowadzaniu zmian na stronie. Współpraca z freelancerem natomiast wiąże się z ryzykiem dotyczącym zarówno funkcjonowania strony, jak i późniejszego wsparcia w jej prowadzeniu. Czy zlecenie stworzenia strony internetowej u freelancera jest tańsze, niż u agencji? Niekoniecznie. Przy wyborze należy pamiętać o bardzo ważnej zasadzie – myślmy długofalowo.

Ukierunkowanie na sukces, czyli czemu wybór odpowiedniej agencji interaktywnej jest taki ważny.

Wato pamiętać, że decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej, posiadającej duże doświadczenie agencji interaktywnej, otrzymujesz nie tylko stronę internetową ale również wsparcie na każdym etapie realizacji projektu. Co to znaczy? Przede wszystkim współpracę z zespołem specjalistów, w skład którego wchodzą: project manager, grafik, web deweloperze oraz copywriter i specjalista SEO – ci ostatni będą odgrywali bardzo dużą rolę na późniejszym etapie pracy. Osoby te będą czuwały nad stworzeniem indywidualnego projektu graficznego Twojej strony oraz zapewnią gwarancję jej prawidłowego funkcjonowania. Zadbają również o terminowość, optymalizację SEO, doradztwo w zakresie reklamy internetowej, pomoc posprzedażową i gwarancję współpracy w późniejszych etapach rozbudowy strony. A na tą z pewnością się zdecydujesz, jak tylko zobaczysz wymierne efekty prowadzenia strony, w postaci nowych klientów.

Decydując się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, warto najpierw porównać kilka ofert. Warto również pamiętać, że nie koszt stworzenia strony, a opinia innych klientów korzystających z usług agencji jest najważniejsza. Decydując się na realizację strony internetowej swojego przedsiębiorstwa z pomocą agencji interaktywnej, zyskujemy cały wachlarz dodatkowych usług. Warto zatem zadbać, aby usługi te były świadczone na najwyższym poziomie, a Twoje pieniądze – dobrze zainwestowane. Dużą rolę odgrywa również znajomość przez agencję Twojej branży, co z pewnością przełoży się na wspólny język. Jest to często lekceważony czynnik, a warto pamiętać, że praca nad stroną internetową trwa często nawet kilka miesięcy – warto zatem zadbać, aby współpraca przebiegała w dobrej atmosferze, która z pewnością wpłynie na kreatywność przy tworzeniu strony, a ta z kolei – na jej sukces. Przy wyborze odpowiedniej agencji interaktywnej można również kierować się opiniami w Google.

Jak nie przepłacić przy tworzeniu strony internetowej?

Jednym z najważniejszych aspektów przy wyborze agencji, która zajmie się tworzeniem naszej strony internetowej jest możliwość wcześniejszej konsultacji. Rozmowa ze specjalistą z konkretnej branży służy – przede wszystkim – upewnieniu nas, że wydane pieniądze nie pójdą na marne, a stworzona strona odniesie sukces. Co kryje się pod tym słowem? Strona internetowa służy realizacji konkretnego celu, to znaczy: zbadaniu rynku, rozwinięci działalności, dotarciu do grupy docelowej, która doprowadzi do konwersji. Dzięki konsultacji ze specjalistą zdecydujesz czy i jaka strona jest Ci potrzebna, aby Twoja firma osiągnęła sukces. To od niej zależy kwota, którą będziesz musiał przeznaczyć na stworzenie strony.

Metody projektowania strony internetowej.

Analiza rynku, konkurencji oraz potrzeb klientów pozwalają na wybór metody opracowywania projektu strony. Wyróżnić można dwie: krótka rozmowa z project managerem lub rozbudowane warsztaty dla przedsiębiorców. Jaki jest ich główny cel? Przede wszystkim odpowiedzenie na najważniejsze dla nich pytanie – jaki jest koszt związany ze stworzeniem strony internetowej? W trakcie warsztatów można również realnie oszacować możliwość projektu.

Czemu jeszcze służą takie warsztaty? Między innymi ustaleniu jakiego projektu strony potrzebujesz, weryfikacji Twoich potrzeb oraz oczekiwań związanych ze stroną. Podczas warsztatów przedstawimy również nasze propozycje oraz przygotujemy makiety, których celem jest przedstawienie w prosty sposób co potencjalny odbiorca strony będzie mógł na niej zrobić oraz pokażemy jak mogą wyglądać przykładowe podstrony Twojej witryny. Zdefiniujemy również wymagania niefunkcjonalne, takie jak między innymi szybkość ładowania strony. Ostatnie ale równie ważne – zbadamy zachowania i potrzeby grupy docelowej.

Wycena projektu strony internetowej.

Po ustaleniu Twoich potrzeb oraz wymagań względem strony internetowej Twojego przedsiębiorstwa, można przystąpić do wstępnej wyceny projektu. Należy pamiętać, że określenie stałej ceny jest możliwe dopiero po ustaleniu i zatwierdzeniu omawianych rozwiązań. Tworzenie strony internetowej jest bowiem procesem czasochłonnym i nierzadko – długotrwałym. Dzięki konsultowaniu i raportowaniu pracy, masz realny wpływ na wygląd oraz funkcjonalność strony. Najważniejszy jest bowiem dla nas Klient oraz jego zadowolenie. Po ustaleniu wszystkich detali i zatwierdzeniu finalnego projektu strony internetowej, możemy podać stałą cenę, którą będzie trzeba zapłacić za stworzenie strony.

Jaki jest koszt stworzenia strony internetowej przez agencję interaktywną?

Oto przykładowe i orientacyjne widełki cenowe:

  • statyczna strona internetowa, szablon graficzny: 3-4,5 tys. zł
  • statyczna strona internetowa, projekt graficzny indywidualny: 7-10 tys. zł
  • strona internetowa z CMS-em WordPress, szablon graficzny: 4-7 tys. zł
  • strona internetowa z CMS-em WordPress, indywidualny projekt graficzny: od 13 tys. zł

Należy pamiętać, że podane wartością są jedynie orientacyjnymi kosztami stworzenia strony internetowej. Końcowa cena bowiem zależy od wielu czynników, jakich?

  • Ilości podstron do zaprojektowania na które zdecyduje się klient,
  • konieczności zaprojektowania ułatwiających obsługę strony przez jej użytkowników ikon,
  • wyboru gotowego szablonu lub indywidualnego, w pełni spersonalizowanego projektu,
  • preferowanego języka lub opcji wielojęzyczności, która doskonale sprawdza się w przypadku większych przedsiębiorstw,
  • integracji z zewnętrznymi systemami oraz wybranej technologii.

To co z tą ceną?

Decydując się na skorzystanie z usług agencji zajmującej się tworzeniem stron internetowych należy pamiętać, że nie ma jednej, prostej odpowiedzi na pytanie „ile kosztuje stworzenie strony internetowej?”. Cena końcowa uzależniona jest bowiem od wielu czynników. Posiadając jednakże sprecyzowane wymagania oraz oczekiwania względem strony, jej wycenę można ująć w widełki, które przybliżą jej końcowy koszt. Zależy Ci na dokładniejszej wycenie? Wypełnienie formularza kontaktowego sprawi, że nie będziesz już musiał zaprzątać sobie głowy pytaniami, na które nie znasz odpowiedzi – my zajmiemy się wszystkim. Dzięki wstępnej – i niezobowiązującej – wycenie będziesz wiedział na czym stoisz, co z pewnością ułatwi Ci podejmowanie decyzji związanych z rozwojem swojego przedsiębiorstwa.

Najczęściej zadawane pytania – FAQ.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ koszt stworzenia strony zależy od wielu czynników, takich jak: liczba podstron czy wymagania związane z obsługą witryny. Strona napisana od podstaw w HTML na przykład to czasochłonne zajęcie, a co za tym idzie – droższe, niż stworzenie witryny w CMS, czyli Systemie Zarządzania Treścią. Decydując się na stworzenie strony dużej firmy, posiadającej w swojej ofercie szeroki wybór produktów lub usług, trzeba być przygotowanym na wyższą cenę.
Twoje pytanie z pewnością zabrzmiałoby inaczej – powinienem wybrać agencję czy freelancera? Nie ukrywamy, że odpowiadając na to pytanie, nie będziemy obiektywni. Uważamy bowiem, że wybór agencji wiąże się z szerokim i kompleksowym zakresem usług, którego nie zapewni współpraca z freelancerem. Zapewnienie kompleksowej obsługi to jedna z domen agencji interaktywnej. Z czym się wiąże? Przede wszystkim z konsultowaniem tworzenia projektu na każdym etapie z klientem, wdrażaniem jego wizji, badaniem konkurencji oraz opieką nad witryną również po zrealizowaniu projektu.
SEO, czyli optymalizacja wyszukiwarki to działanie, na które trzeba się zdecydować, jeżeli zależy nam na sukcesie strony internetowej. Wybór pakietu stworzenia strony oraz pozycjonowanie to niższa cena miesięczna SEO. Czemu? Ponieważ taka opcja jest opłacalna zarówno dla klienta, którego strona internetowa osiąga sukces dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jak i dla agencji interaktywnej, która uwzględnia SEO już w procesie projektowania strony.

Pozostałe wpisy: