E-commerce: jak zbudować sklep na WordPress, który sprzedaje?
Jak zbudować sklep internetowy na WordPress? Poznaj zasady projektowania, optymalizacji SEO oraz integracji narzędzi e-commerce, aby zwiększyć konwersję.
Jeśli rozwijasz swój biznes w interencie i posiadasz stronę wykonaną na WordPress, znasz już pewnie niezliczone fakty i rozwiązanie związane z tym systemem CMS. Każdy może łatwo tworzyć i zarządzać swoimi witrynami WordPress bez posiadania jakiejkolwiek wiedzy programistycznej. Każdego roku wprowadzane są nowe trendy dla stron internetowych, które oferują lepsze funkcjonalności, rozwiązania I technologie. Dostosowując swoją stronę www WordPress do najnowszych trendów, możesz z łatwością poprawić wrażenia użytkownika (UX) I wnieść na wyższy poziom wyniki pozycjonowania SEO.
W dobie rewolucji internetu jest wiele rzeczy, które zostały dodane lub zmienione w ciągu ostatnich kilku lat w historii CMS WordPress. Wiele łatwych w obsłudze funkcji, ulepszeń i zabezpieczeń jest stale akutalizowanych aby zapewnić najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Zobaczmy więc 9 najnowszych trendów dla witryn WordPress w roku 2022. Zaczynamy!
Pop up przyciąga natychmiast uwagę odwiedzających. Wyskakujące okienka, powiadomienia odgrywają ważną rolę w przechwytywaniu ruchu. Warto jednak wspomnieć, że zbyt duża liczba wyskakujących okienek i powiadomień może zirytować użytkowników, zmuszając ich do opuszczenia strony www. Dlatego konieczne jest znalezienie równowagi między tymi elementami. Podobnie jak w przypadku wyskakujących okienek, kolejnym elementem trendu są elementy przyklejone tzw. Sticky. Są to czytelne komunikaty umieszczone np. na górze lub na dole strony. Nie wyskakują użytkownikowi, ale są niezwykle skuteczne w przekazywaniu jasnego komunikatu i jednocześnie przykuwają uwagę.
Minimalistyczny design pozostanie popularnym trendem w 2022 roku. Minimalistyczne projekty stron internetowych z płaską grafiką i białą przestrzenią zapewniają dużą użyteczność strony przez co jej ocena w oczach Google znacznie rośnie.
Minimalizm skupia się na prostocie i pominięciu wszelkich nieistotnych elementów w obrębie strony internetowej. Minimalizm to nie tylko redukcja ilości elementów i kolorów ale także o to, aby projekt witryny był bardziej skoncentrowany na użytkowników i jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze.
Scrollytelling to coraz popularniejszy sposób wykorzystania interfejsu cyfrowego i przekazania zawiłej historii firmy w formie przyjemnej dla użytkownika.
Te efekty wizualne starają się przyciągnąć odbiorców, podając im angażujące treści na srebrnej tacy. Scrollytelling jest również określany jako „wizualizacja narracyjna” — seria elementów wizualnych uporządkowanych razem, chronologicznie, tak aby przekazać odwiedzającym określony komunikat.
Podobnie jak możliwość czytania książki we własnym tempie, strony internetowe pozwalają teraz nawigować i kontrolować ich przepływ w spersonalizowany sposób, rozumiejąc, że każdy użytkownik jest inny i prezentując wiadomości w intrygujący, zapadający w pamięć sposób.
Można to przedstawić w formie dużych obrazów i tekstów, które pojawiają się za pośrednictwem różnych animacji, podkreślających ich wartość. Zbliżenia, przyciemnione obrazy, wielkoformatowa typografia, a także miękkie i płynne przejścia tworzą przyjemny dla oka efekt w wyrafinowany sposób.
W przeciwieństwie do znanej i intuicyjnej nawigacji pionowej, układ przewijania bocznego może prowadzić do zaskakujących interakcji między tekstem i obrazem a użytkownikiem.
Dotyczy to zwłaszcza witryn z portfolio, katalogów, map itp. Przeglądnie projektów czy odwiedzanie galerii internetowych jest znacznie bardziej angażujące dzięki nawigacji bocznej. Przewijanie w poziomie może sprawić, że witryna będzie bardziej atrakcyjna, zabawna i zapadająca w pamięć użytkownika.
Pięknym uzupełnieniem poprzedniego trendu jest typografia kinetyczna, która bardzo szybko ewoluuje. Obecnie ta praktyka jest szeroko stosowana przez projektantów stron internetowych w różnych formach. Poruszający się tekst może przyciągnąć uwagę, nadać ton, wyróżnić ważne segmenty i skierować wzrok użytkownika w konkretne miejsce strony. Jest to trend, który w rzeczywistości istnieje od lat 60., kiedy w filmach fabularnych zamiast statycznego tekstu zaczęto używać animowanych tytułów początkowych. W nadchodzących latach zobaczymy więcej przykładów typografii kinetycznej zastosowanej na stronach internetowych ponieważ będzie ona pełniła określoną funkcję ukierunkowania użytkownika na danych fragment strony, a nie wyłącznie dekoracyjną.
Jest to trend wykreowany dla milenialsów, dzieci z lat 80. i 90. Ostatecznie trudno pozostać obojętnym na stronę z neonowym kolorem w tle. Kolor to podstawowe narzędzie, które pomaga skupić uwagę użytkownika, a także pomaga stymulować jego emocje. Ten styl, zwykle skierowany do określonej grupy odbiorców, przekształcił się w żywą, porywającą estetykę projektowania stron internetowych, wypełnioną przeróżnymi, powykręcanymi kształtami, neonem na czarnym tle, jasnym kontrastem czy gradientami.
W ostatnich latach podczas projektowania stron internetowych kładziono duży nacisk na czyste i minimalistyczne projekty . Do tego stopnia, że wielu projektantów zniechęca się do podchodzenia do bardziej skomplikowanych wizualnie realizacji.
Wielowarstwowe treści to sposób na zakwestionowanie konwencjonalnych elementów, do których nasze oczy są przyzwyczajone — takich jak galerie zdjęć i elementy typograficzne, które tworzą wciągające wrażenia podczas opowiadania historii witryny. Prowadzi to do tego, że użytkownicy spędzają więcej czasu na przeglądaniu witryny.
Wspólny motyw zdjęć, elegancka animacja i czarne tło pomagają połączyć wszystko w całość, zapewniając spójne wizualnie wrażenia. Kolejną zaletą tej techniki projektowania stron internetowych jest to, że ułatwia umieszczenie dużej ilości treści w jednej sekcji lub ograniczonej przestrzeni, na przykład na ekranach telefonów komórkowych.
Jak zbudować sklep internetowy na WordPress? Poznaj zasady projektowania, optymalizacji SEO oraz integracji narzędzi e-commerce, aby zwiększyć konwersję.
Dowiedz się, jak poprawić User Experience (UX) na stronie internetowej na WordPressie, aby przyciągnąć i zaangażować użytkowników oraz zwiększyć konwersję.