Strony, sklepy www Wordpress, pozycjonowanie SEO Poznań

5 powodów, dla których SEO to świetna inwestycja dla firmowej strony WordPress

Spis treści

Pozycjonowanie jest nie tylko niezbędne dla Twojej firmy, ale jest to jedna z najlepszych inwestycji, jakich możesz dokonać.

O SEO powinno się myśleć jak o inwestowaniu pieniędzy w swoją firmę. To pieniądze, które z czasem zwrócą się z nawiązką. Inwestując w SEO, tworzysz długoterminową wartość swojej witryny, która będzie narastać z biegiem czasu.

Oto 5 powodów, dla których powinieneś zacząć inwestować w SEO już teraz.

Pozycjonowanie SEO działa

To dość prosty powód, ale to całkowicie prawdziwy. Na dzień dzisiejszy Google przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie!!. Przy takiej liczbie wyszukiwań nie ma wątpliwości, że pozycja w wynikach wyszukiwania Google oferuje okazję do zwiększenia ruchu w witrynie Twojej firmy.

Inwestując w SEO i podnosząc swoje pozycje w Google, sprowadzisz większy ruch do swojej witryny, co może generować więcej leadów i sprzedaży dla Twojej firmy.

Ze względu na urządzenia mobilne, SEO staje się jeszcze ważniejsze dla małych firm.

Dawno minęły czasy, w których ludzie musieli czekać, aż wrócą do domu, aby wyszukać coś w Internecie przed komputerem. Wyszukiwania mobilne przewyższają obecnie te na komputerach stacjonarnych ponieważ teraz więcej osób niż kiedykolwiek ma możliwość wyszukiwania już w trakcie podróży. Jest to świetne rozwiązanie dla małych firm, ponieważ oznacza, że użytkownicy szukają rzeczy dokładnie wtedy, gdy ich potrzebują i są gotowi do zakupu.

Załóżmy na przykład, że ktoś jest w podróży służbowej w Twojej okolicy, spaceruje po mieście, i stwierdzi, że ma ochotę na kawę. Wystarczy, że wpisze w przeglądarce mobilnej „kawiarnia blisko mnie”, a znajdzie wszystkie wyniki lokalne. W przypadku mniejszych lokalnych kawiarni stwarza to możliwość plasowania się w wynikach wyszukiwania obok znanych kawiarni, takich jak Starbucks czy Costa.

Inwestując w pozycjonowanie lokalne, umieszczasz swoją firmę na radarze ludzi, którzy są Twoimi idealnymi klientami i są gotowi do szybkiego podjęcia decyzji o zakupie.

Wyższe pozycje w wyszukiwarkach zapewniają wiarygodność Twojej firmy.

Większość użytkowników internetu — w niektórych badaniach aż 80% — omija płatne reklamy (Google Ads) i skupia się wyłącznie na bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że gdy ktoś szuka produktu lub usługi, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że zostanie sprzedany w Twojej firmie, jeśli zajmujesz wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dodatkowo, jeżeli Twoja strona WordPress będzie wysoko w rankingu, będzie miała odpowiednio stworzone treści, które pomogą zwiększyć sprzedaż, gdy ktoś znajdzie się na Twoją witrynę.

Wysoka pozycja w rankingu oznacza, że Google i inne osoby wyszukujące uznały Twoją witrynę za odpowiednią. To buduje zaufanie i autorytet Twojej firmy, dając konsumentom pozytywne odczucia wobec Twojej firmy.

Rankingi mogą się szybko zmieniać, a Twoja konkurencja o tym wie.

Pozycjonowanie SEO jest procesem ciągłym i im więcej w niego zainwestujesz, tym większy efekt uzyskasz. Jeśli Twoja strona WordPress jest już wysoko w rankingu w wynikach wyszukiwania, to świetnie — ale oznacza też, że musisz nadal inwestować w pozycjonowanie SEO, aby tam pozostać. Ponieważ wszyscy walczą o te czołowe miejsca więc jeżeli Twoi konkurenci zainwestują w SEO, a Ty nie, mogą zacząć Cię wyprzedzać.

Jeśli nie zajmujesz obecnie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, nadal masz szansę na awans w rankingu Google. Inwestując w solidną strategię SEO i stosując odpowiednie techniki możesz zacząć przewyższać konkurencję i przyciągać więcej ruchu do swojej witryny.

Pozycja #1 w wynikach wyszukiwania to ciągły wyścig do mety, a kto najciężej trenuje i biega najszybciej, dotrze tam pierwszy.

SEO nigdzie się nie wybiera

Jeszcze do niedawna konsumenci dowiadywali się o nowych produktach głównie poprzez reklamy w radiu, telewizji i reklamy prasowe. Ludzie swoje decyzje zakupowe podejmowali głównie w sklepach i szukali usługodawców w książkach telefonicznych.

Chociaż niektórzy ludzie mogą tęsknić za powrotem do tych „prostszych” dni, w rzeczywistości tak się nie stanie.

Zakupy i wyszukiwanie produktów, usług w internecie nie tylko się utrzymają, ale te trendy również będą się rozwijać i ewoluować, a to oznacza, że pozycjonowanie SEO również będzie się zmieniać. Ważne jest, aby zacząć inwestować w pozycjonowanie SEO wcześniej niż później, dzięki czemu Twoja firma będzie odnosić sukcesy w przyszłości.

Pozostałe wpisy: